FŐFÚVÓKA CSERE

 A FŐFÚVÓKA CSERÉJE

A robogó maximális teljesítményének elérése érdekében a porlasztónak meg kell adnia a megfelelő tüzelőanyag-levegő keveréket, egészen a fojtószelep teljes tartományán keresztül. A porlasztó meghatározza az üzemanyag / levegő arányt, bár a légszűrőnek és a kipufogónak is nagy hatása van erre. Ha a levegőszűrő például fojtott, akkor csökkentheti a levegő mennyiségét, ha a fojtószelep nyitva van, így a keverék gazdagabb, mint amilyennek lennie kellene.

Ami szabályozza, a robogó működést -amikor a fojtószelep teljesen nyitva van-, az a főfúvóka. Ez alapvetően egy lyuk, és minél nagyobb a lyuk, annál több üzemanyag áramlik keresztül rajta. Hogy milyen nagy a főfúvóka az a porlasztó méretétől és a levegő áramlásától függ. 

A gyártók két ok miatt a lehető legkisebb lehetséges főfúvókát használják. Először is, kicsit jobb futásteljesítményt kapsz. Másodszor, a kipufogógáz-kibocsátás (CO és HC [szénhidrogének]) alacsonyabb, ha a keverék kissé soványabb (kevesebb üzemanyag a tüzelőanyag-levegő keverékben), mint ha kissé dúsabb lenne (több üzemanyag a tüzelőanyag-levegő keverékben). A nitrogén-oxid kipufogógáz-emisszió magasabb, ha a keverék sovány, de ez egy bonyolult egyensúly. Mivel a robogók általában nem rendelkeznek olyan katalizátorokkal, mint az autók, a motor beállításának egyik módja a CO és a HC  kibocsátás hangolása. Azonban ha a levegő/üzemanyag arány túl kicsi lesz, a motor túlmelegedhet, a teljesítmény csökken, és a káros kibocsátás is megnő. Ha túl dús a keverék, a robogó megtorpan, a teljesítmény csökken, és a káros kibocsátás is növekedni fog. A gyártók nem tudják, hogy milyen hőmérsékleten fogsz motorozni, és így maradnak a sovány méretnél, gyakran használnak kisebb teljesítményt, mint az optimális méret, csak hogy biztosítsák, hogy bárhol ahol vagy, a motor a szegény beállítással fusson teljes gázon, és nem  a dúsabb beállítással. Az ideális feltétel az lenne, hogy a megfelelő levegő / üzemanyag arány alacsony sebességen, ne legyen se sovány se gazdag, így a kibocsátás továbbra is jól szabályozható, és a motor jó teljesítményt nyújtana. Viszont nagy sebességnél és kemény futásnál, a legegyszerűbb egy kissé gazdagabb keverék, a hőmérséklet túlnövekedés és az előzetes detonáció elkerülése érdekében ("kopogás" vagy "pingelés"). A maximális teljesítmény általában akkor alakul ki, amikor a keverék enyhén gazdag.

Amikor teljes gáznál a robogó néha habozik, és még enyhén felgyorsulna, akkor ezek arra utalnak, hogy a motor keveset kap, ami azt sugallja, hogy a főfúvóka kicsi lehet, és a keverék túl szegény. Azon tűnődtem, robogómban mennyire megfelelő a főfúvóka, így levettem a karburátoromat és kivettem a főfúvókát. Ez egy "107" volt, (150ccm) ami azt jelenti, hogy a lyuk átmérője 1,07 mm volt. Úgy döntöttem, hogy kissé megnövelem a méretet, és megnézem, javult-e a robogó teljesítménye, ezért "115" -ösre (1.15 mm átmérővel) cseréltem. A különbség jelentős volt. A robogó gyorsabban felgyorsult, jobban húzott fel a dombokra, és jobban reagált a gázra. 

A főfúvóka cseréje  meglehetősen egyszerű. Először is szerelje le a porlasztót. Vegyük le az üzemanyag-vezetéket és a vákuumvezetéket, húzzuk ki az automata-dúsítót, húzzuk ki a fojtószelep bowdenét, húzzuk le a levegőcsövet, és húzzuk ki a csatlakozódugót.

A legtöbb karburátor alján megtalálja az úszófedelet, amelyet általában a karburátor testhez négy csavarral rögzítenek. Távolítsa el ezeket a csavarokat, és az úszófedélnek le kell jönnie. Ha korábban még nem engedte le, akkor tele lesz benzinnel, ezért legyen óvatos. A legtöbb porlasztón a főfúvóka az, ami a fent látható képen kinyúlik. Ügyeljen arra, hogy megfelelő méretű csavarhúzót használjon. A réz nagyon puha, vigyázva csavarjuk. Most csavarja ki a főfúvókát (szükség lehet egy villáskulcsra). Csavarja be az újat szorosan, de nem kell túl nagy erőt használni, csak győződjön meg arról, hogy ne legyen laza. 

Most szereljen össze, és szerelje vissza a porlasztót a robogóba. Győződjön meg róla, hogy a gumitömlők a porlasztó megfelelő helyeinél vannak. Ezután csatlakoztassa újra a fojtószelepet, az üzemanyag-vezetéket és a vákuumtömlőket, légszűrőt. Végül akassza vissza a gázbowdent. Ekkor ellenőrizze, hogy tényleg csatlakoztatta-e az összes gumicsövet a robogóhoz. Előfordulhat, hogy a motort néhányszor meg kell forgatni, mivel a porlasztónak meg kell telnie benzinnel, mielőtt elindulna. Ha minden rendben van, akkor elindul, és jó az üresjárat. A főfúvóka megváltoztatása semmilyen hatást nem gyakorolhat az üresjáratra, tehát ha a motor megáll, vagy nem indul el, akkor ez nem a főfúvóka miatt van. Valószínűleg elfelejtett összekötni valamit.

Ha a robogó elindul, és jobban gyorsul, jól fut, akkor jó választás volt az új főfúvóka. Ha nem, akkor rossz méretet választott, és újra kell próbálkoznia. A 150 cm-es robogók legtöbb főfúvóka mérete a gyárban kb. 1,07 vagy 1,08 mm (# 107 vagy # 108). Ha tuning levegőszűrőt és tuning kipufogót telepít, előfordulhat, hogy akár 1,3 mm-re (# 130) is fel kell mennie. Ha a gyári légszűrőhöz és a kipufogóhoz ragaszkodik (akárcsak én is), talán a # 115 jobb, de a 120 vagy a 130-as fúvókák valószínűleg már túl gazdag keveréket adnak. Számomra a # 107-ről a # 115-ra jelentős volt a különbség, de lehet az Ön motorjához más méretű kell. 50-esnél nézzen utána melyik méret a legmegfelelőbb, az Ön robogójához!

Robogó Baráti Társaság        Budapest 
Minden jog fenntartva 2018
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el