CVT BEÁLLÍTÁS
Türelem, próba, türelem, próba, próba
Beállítás:
Ha nagyjából jól működik a robogó, de jobb menettulajdonságokra volna szükség, a meghajtás hangolásával kedvezően beállíthatjuk a robogót. Szerezzünk be egy utólag beköthető fordulatszámmérőt (ha van a robogón az OK), vagy ha ez probléma, akkor egy stopperórát. Jelöljünk ki egy forgalommentes egyenest kb 200-250m-t. Olvassunk utána, hogy a mi robogótípusunkhoz milyen súlytartományú görgőkre van szükség. Vásárolható tuning görgőkészlet is.
A próba görgőket beszerelve, menjünk próbakört
- ha túl könnyűek a görgők: gyors indulás, a motor felpörög / bőg/ a sebesség lassan változik, a végsebesség kevesebb.
- ha túl nehezek: lassabb indulás, alacsonyabb a motor fordulatszám, ha lejjebb vesszük a gázt, akkor gyorsul, majd nagyjából jól megy.
Ezeket a túlzott változásokat görgőcserével próbáljuk kiegyenlítettebbé tenni. Ha ez sikerült - egyenletesen gyorsul a gép, tartja a végsebességet, a motorfordulat egyenletesen nő, nincsenek visszaesések torpanások akkor a finomabb hangolás következik. Lemérjük a kijelölt útszakaszon a megtett időt. 0,5g-os változásokkal próbáljuk cserélni a görgőket, és a kedvezőbb eredményeket felírjuk. Ha ez meg van, előfordulhat ennél még kedvezőbb súlyméret is. Megpróbálhatunk pl.3x4g-t, vagy 3x 4.5g-t is, eljuthatunk 4,25-re vagy 4,22-re és amelyik jobb azt választhatjuk. Szerencsésebb a 6 görgő kiméretezése, ezt kiköszörüléssel, vagy súly hozzáforrasztással csinálják, -ha meg tudjuk oldani- az egységesen azonos 6db görgő súlyváltozást! kell elérni. (digitális mérleg)
A következő lépés az indulás javítása. Ezt a kuplung rugók cseréjével oldhatjuk meg. Többféle erősségű rugókat - készlet - vásárolunk. Kicserélés után a végsebességnek nem kéne csökkenni, a mért gyorsulás adatok valamennyire kedvezőbbek, de ez inkább az indulási érzetet javítja, a mért idő csak kismértékben változik.
A variátor cseréjével a sport változatok, - melyeknél pl. a görgőpálya lejtése, a pálya hossza, vagy a görgők kialakítása - hozzák a jobb eredményeket. Ha mást nem akar változtatni a robogón, már a fentiek is érezhető menetteljesítmény javulásokat, jobb gázreakciót hoznak.