BEJÁRATÁS és OLAJCSERE
BEJÁRATÁS, SZERVÍZ
Különböző gyártók különböző eljárások betartását javasolják. Például a 4T robogóhoz mellékelt "kézi" útmutató a következőket ajánlja:
-
0-150km maximális sebesség 30km / óra
-
151-300 km maximális sebesség 40km / óra
-
301-800km maximális sebesség 50km / óra
-
801-1500km Max 60km / óra
Nagyon türelmesnek kell lenni ahhoz, hogy kövesd ezeket az utasításokat, de valójában nem feltétlenül szükséges.
A bejáratás alatt próbálja meg gyakran változtatni a motor fordulatszámát. Ez nem különösebben könnyű egy CVT robogóval, mivel a robogóvezetők hajlamosak arra, hogy megpróbálják tartani a fordulatszámot és a sebességet. Mégis jó, ha felgyorsul és lassul, bejáratásnál ne járjon állandó fordulattal hosszú ideig. Kerülje a gyors elindulást, és hagyja, hogy a motor kb. egy percig felmelegedjen, mielőtt elindulna a hideg robogóval, mindezt azért, hogy az olaj eljusson mindenhová. Ez egy jó tanács, még a kezdeti bejáratási időszak után is.
Könnyű lecserélni az olajat egy robogón!
Az első 150 km (a sebesség 30 km/h alatt, 4000 ford./perc alatt), után majd az olajat cserélem. Az eredeti olaj kinézetre rendben lehet, vagy lehet, hogy " csúnya", de mindenképpen cserélje le az olajat.
A Castrol GTX 10-30W motorba és a Castrol Hypoid 80/90 hajtóműolaj a sebességváltóban/meghajtáshoz.
A következő 150 km még mindig nagyon óvatos vezetést mellett, hirtelen gyorsítások nélkül, miközben a sebességet 40km/h és 5000 rpm alatt tartom, a következő 150km után újra a motorolajat cseréltem. Az olajcsere egy robogón 5 perc alatt elvégezhető. Mivel nincs valódi olajszűrő (a "szűrő" csak egy fémháló), az olaj bejáratási időszak alatt történő cseréje ésszerű, mivel eltávolítja a kis fémrészecskéket, melyeket a szűrő nem fog kiszűrni.
Valószínűleg nem jó ötlet szintetikus olaj használata a bejáratás alatt. A szintetikus olaj túl jó lehet, és nem engedi, hogy az alkatrészek (főként a dugattyúgyűrűk) bekopjanak.
A gyártó ajánlását (jellemzően 10-30W) betartva a 500-1000 km-es bejáratás alatt ásványolaj, ezután szintetikus olajra lehet váltani.
A bejáratás technikája: fokozatosan növelje a sebességet a következő 300 km- 500 km között, és következhet egy másik olajcsere. Bejáratás után a motorolajat legalább 1600 kmterenként cserélni kell, a rendes karbantartás részeként.
OLAJCSERE: meleg motornál a leeresztő nyílás alá elhelyezünk egy tálcát (pl. félbevágott mű.a. kannát) és az olaj leeresztőcsavart kicsavarva -a kiszedésnél óvatosan tekerjük, mert a meleg fáradt-olaj a kezünkre folyhat!-leengedjük az olajat. Előtte a beöntőnyílás zárócsavarját kicsavarjuk, hogy segítse az olaj ürülését. Az olajszűrőt/szitát is kivesszük és átmossuk, kitisztítjuk, visszaszereljük. A visszarakásnál a rugóba behelyezzük a szitarészt és így rakjuk be a szita lefele, pereme felfele legyen. (ábra) A szintén megtisztított leeresztőcsavart visszatekerjük, és a beöntőnyíláson egy tölcsér(vagy pumpás töltő) segítségével a megfelelő minőségű és mennyiségű olajat betöltjük a motorba. Indítás után járassuk kb 1percig, míg az olaj eljut mindenhová a blokkba, csak utána motorozzunk! A használt olajat csak megfelelő gyűjtőhelyen adjuk le, mert veszélyes a környezetünkre!