AZ ÜRESJÁRAT BEÁLLÍTÁSA:
A fenti ábra egy tipikus GY6 karburátor képét mutatja. A 150-50 ccm-es kínai robogó karburátor jobb oldalát láthatjuk. Van egy kis rugó, amely beállítja az üresjárat fordulatát. A fojtószelep vezérlése mellett található, amely a jobb oldali gázmarkolathoz csatlakozik. A legtöbb 50 ccm-es robogónál az alapjárati fordulatszámnak 1500 fordulat / perc körül kell lennie, amikor a motor teljesen meleg. Ne végezzen beállításokat hideg motoron. Tegyünk egy 5 vagy 10 perces utat először. Ha a motor hideg, akkor az automatikus fojtószelep működik, és ez megváltoztathatja az alapjárati fordulatszámot. Ha van egy fordulatszámmérő, a beállítás egyszerű. Ha nem, alacsony fordulatszámra állítsa be az alapjáratot. Annyira legyen elég, hogy a motor ne álljon le, de ne legyen túl magas, a fordulat ne próbálja meg a robogót előre mozgatni. A legtöbb robogón 50cc-től 250cc-ig, ez valahol 1500-2000-es fordulatszám közelében lesz.
ÜZEMANYAG /LEVEGŐ ARÁNY BEÁLLÍTÁSA:
A jobboldali fenti ábra mutatja a levegő beállító csavar helyét. Ez a csavar alacsony fordulatszámon változtatja a levegő-üzemanyag arányt. Nem kell nagy állításra gondolni, az állító csavart nagyon kicsi(1/8. Fordulattal) fordítsa el, és ellenőrizze, hogy az üresjárat felfelé vagy lefelé mozdul. Ha leesik, forgassa vissza a csavart az 1/8 fordulattal, ahonnan elindult, majd 1/8 fordulat a másik irányba, és ellenőrizze, hogy az üresjárat felfelé vagy lefelé változott. Ha lecsökken, állítsa vissza oda, ahonnan elkezdte, mivel akkor nincs szükség korrekcióra. Ha az alapjárati fordulatszám megemelkedik, folytassa 1/8-as lépésekkel, amíg az üresjárati fordulatszám nem éri el a maximális értéket. Ha elkezd lecsökkenni, fordítsa vissza, hogy elérje a maximális üresjárati fordulatszámot.
Előfordulhat, hogy vissza kell térnie az alapjárat beállításához, ha csökkenne az alapjárati fordulatszám, vagy ha az túl magas. Tehát az alapvető eljárás az üzemanyag-levegő keverék beállítására, hogy a lehető leggyorsabb üresjáratot biztosítsa, majd állítsa az alapjárati fordulatszámot, végül, ha kell állítsa be a legalacsonyabb fordulatszámra, de még jól pöfögjön. Ez azt jelenti van egy alacsony, de biztos, stabil alapjárat, a gázadásra rögtön reagál, felpörög.
Ha a robogó jól működik alacsony fordulatszámon, finoman jár, de nagyobb fordulatnál gondokat okoz, akkor a probléma a porlasztón belül keresendő. A nagyobb sebességnél a tüzelőanyag-levegő arányt a karburátor belsejében lévő fúvókák állítják be, ehhez a porlasztót szét kell szerelni. Ez lehet egy trükkös feladat, mivel a fúvókák, (és a tűszelep) kicsik és finomak. A legtöbb esetben a fúvókák eldugulásáról van szó. Ezt a szétszerelés után, a fúvókák kicsavarásával, majd a fúvóka, a fúvóka lyuk, és a fúvóka fészek, és az átvezető cső/rés átvizsgálásával állapíthatjuk meg. Ha nem lehet átnézi a rajtuk, akkor sűrített levegővel próbáljuk kifújni a szennyeződést. Van amikor makacsul beleragad a piszok, ezt áztatással, ultrahangos készülékkel, végső esetben puha anyagú szállal (A régiek puhább réz drótszálat is alkalmaztak erre, de fenn áll a fúvóka furat megsérülésének a veszélye, ezt mindig tartsuk szem előtt!) Kitisztítás után, szereljük össze a karburátort, és visszaszerelve a motorblokkra, ha szükséges állítsunk alapjáratot újra a fentiek szerint. Fontos megjegyezni, hogy a megfelelő karburátor működéshez a megfelelő légszűrőegység is szükséges, aminek jól záródó házzal, és rés nélküli csatlakozással kell rendelkeznie!
AZ AUTOMATA SZÍVATÓ MŰKÖDÉSE, BEÁLLÍTÁSA:
A robogó szívató egység külön fúvókát tartalmaz az úszótartályban, és két keskeny fúrat vezet a levegőtorokba.
Amikor a motor jár és a szívatószelep aktív, a légtorokban lévő enyhe alsó nyomás extra üzemanyagot szív be ezen a furaton keresztül. Ha a szívató inaktív, egy dugattyú+tű kúpos véggel (arany) leereszkedik és lezárja a furatot.
A valóságban a fojtószerkezet így néz ki, és könnyen felismerhető a dugattyú, amely a sárgaréz henger a tűvel(fölső kép)
A fekete test belsejében egy kis folyadékkal töltött üreg van, és egy elektromos fűtőelem. Az áram hatására az olaj felmelegszik, és lassan kitágul, és lenyomja a dugattyút. Az áram kikapcsolása után az olaj lassan lehűl, és visszahúzza a dugattyút.
A szívató közvetlenül a generátorhoz van csatlakoztatva, vagyis csak akkor kap áramot, amikor a motor működik. Néhány percig eltart, amíg a dugattyú a "teljesen behúzott" és a "teljesen kitolt" pozíciótól eltér, a különbség nagyon kicsi kb. 5 mm.
Hogyan teszteljük
Legelőször szereljük ki a szívatót, és a nyílást a karburátoron hüvejk újjal befogva indítózzunk. Ha beindul a hideg motor, akkor nincs jól beállítva a szívató. Tapintással ellenőrizze, hogy melegszik-e a szívató. Majd ellenőrizze, hogy a dugattyú 10 percen belül kitolódik-e, ha feszültséget/áramot kapcsolunk az érintkezőkre. Ez sokáig tart, és a dugattyú csak egy kicsit mozdul ki, ezért mérni kell az elmozdulást. Majd azt is ellenőrizze, hogy a dugattyú visszahúzódik-e egy óra lehűlést követően. A teszthez egyszerűen csatlakoztassa közvetlenül a szívatót az akkumulátorhoz. De vegye figyelembe, hogy kb. 1A-t vesz fel a működés közben.
https://www.youtube.com/watch?v=eZDeJ-1P5z0
Szívató nélkül
-
Ha a szívatót elektromosan kikötik, a motor indul, de többet fogyaszt, és több kormot termel.
-
Ha a szívatót egyszerűen eltávolítják, akkor a motor további levegőt szív be, ahelyett, hogy plusz tüzelőanyagot szívna, és így szegényíti a keveréket. Ez még nehezebb indítást, és motorkárokat okozhat.
KARBURÁTOR BEÁLLÍTÁS
A figyelem magában foglalja a sikert
4T Scooter karburátor
Ha van olyan összetevő, amely nagyobb valószínűséggel elromlik (különösen a kínai robogón), az a porlasztó. Ha elromlik, sok minden történhet. Következtetés: egy kínai robogó karburátorának beállításához az szükséges, hogy megfelelően össze legyen szerelve. Lehet, hogy a robogó nehezen indul el, lassan gyorsul fel, rosszul jár és elakadhat, vagy gyorsan leállhat. Ezek közül egyik sem jó.
A karburátor szabályozza az üzemanyag és a levegő mennyiségét, amely a motorba jut. A gyorsabb munkához több üzemanyagra és levegőre van szükség, és ezeknek a megfelelő arányban kell lenniük. Az üzemanyagot a lehető legnagyobb mértékben porlasztják (azaz apró cseppekké alakítják). A porlasztó vezérli ezeket a funkciókat, és általában elég jól .
A legtöbb GY6 típusú motorokban használt karburátor típus a Keihin típusú CV karburátor. A Keihin karburátorok Japánban kifejlesztett jól bevált és tesztelt karbik (Keihin Tokió közelében).
A karburátorszétszerelése nélkül csak két beállítást lehet elvégezni, de ezek adják a legtöbb kisebb problémát. Az első az üresjárati fordulatszám beállítása. (lsd: balra)
A fegyelem segíti a jó működést
A másik beállítás az üzemanyag / levegő ("keverék") arány. Ezt a porlasztó másik oldalán található csavar beállításával végezzük, a baloldali leírás szerint.
4T karbi tisztitas: